Nákupní batoh je prázdný
Objednávejte na
veldo@veldo.cz
Lumpardík

Za smutnými příběhy lyžařů k pramenům Labe

Praktické informace

Délka trasy: 5 km

Obtížnost: středně náročná trasa, která se dá jít jen od poloviny května do 28. října.

Vhodná pro pěší, i se psy. Polovinu této trasy až k Labské boudě je možné projít i s kočárkem, ale odtud je třeba se vrátit po stejné cestě zpátky.

Vzdálenost od Prahy a jak se tam dostat: 145 km ujedete z Prahy do Horních Míseček za dvě hodiny. Nejpohodlnější je vyjet z Prahy po Jižní spojce směrem na Mladou Boleslav – silnice 10 (E65). U Mladé Boleslavi se odbočí z dálnice za benzínovou stanicí Benzina na Jičín. Pokračujete tímto směrem okolo Jičína do Nové Paky až na křižovatku v Horce u Staré Paky, kde je hned za velkou plechovou žirafou křižovatka, na níž odbočíte doleva na Jilemnici. Po průjezdu městem Jilemnicí a za železničním přejezdem přijedete na křižovatku v Hrabačově. Zde pojedete rovně směr Mísečky. V Horních Mísečkách cesta končí, dál je zákaz.

www.idos.cz

Turistická mapa: Odkaz na mapy.cz

Parkování: Na parkovišti v Horních Mísečkách. Za hodinu parkování zaplatíte 20 Kč. Počítejte nejméně s pěti hodinami parkování.

Autobus (z Horních Míseček na Jilemnickou boudu): Autobus jezdí každou půlhodinu od 12. 5. do 28. 10. Jízdenka pro dospělé stojí 32 Kč, děti od 6 do 10 let platí poloviční jízdné. Dovozné za psa je 10 Kč.

WC: Jilemnická bouda v Horních Mísečkách, Vrbatova bouda, Labská bouda

Možnost občerstvení: Na výše uvedených horských boudách, kde však bývají fronty a jídlo je poměrně drahé. Proto doporučujeme si vzít s sebou do batohu vydatnou svačinu s pitím. Jako odměnu pro malé turisty nezapomeňte čokoládu, nejlépe matterhornský Toblerone, v textu výletu s ní trochu počítáme.

Nejbližší další výlet od agentury Velká dobrodružství: Za největším vodopádem do Harrachova, Vrchlabí, Kozákov.

Trasu pro vás prošli: Květa a Jan Podešvovi se psem Nickem a vnučkou Viktorkou.
Trasu testovala jedenáctiletá Viki.

Postřehy dětí:
Viki: „Skoro jsem brečela, když mi babička vyprávěla smutný příběh dvou závodníků. Já si určitě vždycky budu brát na hřebeny Krkonoš čepici a rukavice. I v srpnu!“

Popis výletu - Legenda pro rodiče

Milí cestovatelé,

zveme vás na krkonošské hřebeny po jedné z nejnavštěvovanějších horských tras. Turistická cesta vede od Vrbatovy boudy k pramenům Labe a zpět po hraně Labského dolu. Uvidíte to nejkrásnější z Krkonoš: nejvyšší vodopády, vyhlídky do divoké scenérie Labského dolu, prameniště Labe na Labské louce, krkonošské zahrádky se vzácnými rostlinami a slavné horské boudy. Trasa je bohužel často přelidněná. Doporučujeme ji proto absolvovat mimo hlavní turistickou sezónu, nejlépe ve všední den. A i když bude krásné teplé počasí, nezapomeňte si do batohu přibalit větrovku – na hřebenech fouká a teplota je zde vždy nižší. Pevná obuv je pro tento výlet nezbytná. Vyplatí se mít po ruce i čepici a pláštěnku.

Mapa výletu

Diskuze k výletu

Jméno: *
Nick: Toto pole nevyplnujte, je to proti spamu